sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Parvekepuuhastelua vol. 2/2013

Siihen ne hyvät ilmat sitten ainakin täällä pääasiaseudulla loppui! Koko viikon on ollut sateista ja -mun mielestä- kylmää. Toisaalta olen saanut ulkoiluttaa kaupunkisaappaita ja sammakkosateenvarjoa, joten en voi valittaakaan. Torstaina olin Manalassa syömässä kumpparit jalassa. Viereisessä pöydässä istui Ville Valo ja seuraavassa pöydässä jotain pukumiehiä ja jakkupukunaisia. Joskus tuntuu etten mä oikein sovi Helsinkiin.

Kävin äitienpäivän jälkeen kattomassa et olisko Prismassa jääny yhtään ylihintaista äitienpäiväruusua myymättä ja olihan siellä! Nyt sain oman jaloruusun hieman sopuisampaan hintaan, 12 euroa. Istutin sen partsille koripurkkiin. Investoin myös kanangaggaan, koska tomaatintaimi (kiitos Eeva) tykkää kuulemma siitä ja haluan todellakin niitä tomaatteja. Laitoin kananpipanoita myös ruusun juurelle et josko sekin tykkäis.

Ruusuista jaloin.

Hollantilainenkin innostui vähän viherhommista ja tuli kurkkimaan olan yli kun mä tuijotin vesilasissa olevia hajuherneitä pohdin parvekepuutarhan perimmäistä olemusta. Jos jotain siemeniä pitää "lioittaa ennen istustusta" niin olisi mun mielestä asiallista kirjoittaa siihen siemenpussin kylkeen myös että onko kyse viidestä minuutista vaiko kenties viidestä viikosta. Hollantilainen halus istuttaa jotain ja mä annoin sille tehtäväksi kylvää salaatit ja loput yrtit. Pyllisteltiin molemmat parvekkeella tunnin verran ainakin kädet mullassa. 

Francis vaan chillaili varjossa. Se käy nojailemassa noihin mun hollantilaisen raahamiin kiviin aina kun ilma lämpenee.

Ai mää vai?

Oltiin vähän huolissaan (ja ollaan edelleen) siitä, että miten esim. toi tomaatti sitten saa tehtyä niitä tomaatteja jos ei ole toista tomaattia kanssa ja joku mehiläinen joka käy hieromassa pyllyään niihin kukkiin? Onko multa mennyt jotain ihan ohi bilsantunnilla? Heteet ja emit ja mitänenytoli. Siinä tomaatintaimessa on jo nimittäin pieniä keltaisia kukkia.



Vapaapäivän aamuna oli kiva syödä aamupalaa parvekkeella. Hollantilaista sai vähän kyllä maanitella tulemaan, se ei tykkää jos sille ja sen tietokoneelle tulee liian kuuma. Ehdin ottaa kuvan ennen kuin nörttiosasto hiipi takaisin varjoihin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti piristää päivääni! Kiitos! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...